Поради щодо вибору професії

  • Ознайомтеся із інформацією про світ професій та визначте сферу діяльності, яка вас цікавить.
  • З’ясуйте у спеціаліста центру зайнятості, щодо популярності обраної професії на ринку праці.
  • З’ясуйте, чи не маєте Ви медичних протипоказань до даної професії.
  • Поспілкуйтеся із представниками обраної професії.
  • Дізнайтеся, у якому навчальному закладі ви можете отримати відповідну професійну кваліфікацію.

 

 

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ

( за методикою Є. Клімова )

     Прочитай дані твердження. Якщо ти згодний з ними, то перед цифрою в таблиці постав знак «+», якщо ні, постав перед цифрою знак «–». Якщо у тебе виникли сумніви, то закресли цифру.

Твердження для самооцінки

1

природа

 техніка

3  

знак

4

мистецтво

 людина

1

Легко знайомлюсь з людьми

 

 

 

 

1

2

Охоче і довготривалий час можу майструвати

 

1

 

 

 

3

Люблю ходити в музеї, театри, на виставки

 

 

 

1

 

4

Охоче і довготривалий час можу проводити обчислення, креслити

 

 

1

 

 

5

Охоче і довготривалий час можу доглядати за рослинами, тваринами

1

 

 

 

 

6

Із задоволенням спілкуюсь і однолітками чи малюками

 

 

 

 

1

7

Із задоволенням доглядаю за рослинами, тваринами

1

 

 

 

 

8

Зазвичай роблю мало помилок в письмових роботах

 

 

1

 

 

9

Мої вироби викликають інтерес у товаришів, однокласників

 

2

 

 

 

10

Люди вважають, що в мене є художні здібності

 

 

 

2

 

11

Охоче читаю про рослини, тварини

1

 

 

 

 

12

Беру участь у виставах,концертах

 

 

 

1

 

13

Охоче читаю про устрій механізмів, приборів, машин

 

1

 

 

 

14

Довготривалий час можу розгадувати задачі, ребуси, кросворди

 

 

2

 

 

15

Вмію налагодити стосунки між конфліктуючими людьми

 

 

 

 

2

16

Вважаю, що у мене є здібності до роботи з технікою

 

2

 

 

 

17

Людям подобається моя художня творчість

 

 

 

2

 

18

У мене є схильності до роботи з рослинами і тваринами

2

 

 

 

 

19

Я можу чітко викладати свої думки в письмовій формі

 

 

2

 

 

20

Я майже ніколи і ні з ким не сварюсь

 

 

 

 

1

21

Результати моєї технічної творчості схвалюють незнайомі люди

 

1

 

 

 

22

Не прикладаючи зусиль засвоюю іноземні мови

 

 

1

 

 

23

Мені часто трапляється   нагода допомагати навіть  незнайомим людям

 

 

 

 

2

24

Довготривалий час можу займатися музикою,малюванням, читати книги

 

 

 

1

 

25

Можу впливати на хід розвитку рослин і тварин

2

 

 

 

 

26

Полюбляю розбиратися в улаштуванні механізмів, приборів

 

1

 

 

 

27

Мені зазвичай вдається схилити людей до своєї точки  зору

 

 

 

 

1

28

Охоче спостерігаю за рослинами і тваринами

1

 

 

 

 

29

Охоче читаю науково-популярну, критичну літературу, публіцистичну літературу

 

 

1

 

 

30

Намагаюсь зрозуміти секрети майстерності та випробовую

свої сили в музиці, живопису

 

 

 

1

 

Результати

 

 

 

 

 

     По кожному стовпчику підрахуй алгебраїчну, тобто з врахуванням знаків, суму, закреслені цифри не рахуй. Запиши в рядок «Результати». Найбільша отримана сума чи суми (по декільком стовпчикам) вказують на той тип професії, який для тебе більш властивий. Малі від’ємні суми вказують на типи професій, яких тобі слід уникати при виборі. Максимальне число балів в кожному стовпчику – 8. У відповідності з даною класифікацією, запропонованою Є. А.  Клімовим, коло сучасних професій можна розділити на 5 основних типів:

1 – «Людина – природа»                                                                                                  

2 – «Людина – техніка»                                                                                                         

3 – «Людина – знакова система»                                                                                          

4 – «Людина – художній образ»                                                                                       

5 – «Людина – Людина»

  1. Людина – техніка (Л – Т)

Праця людей цієї групи професій пов’язана  із:

  • Перебудовою деталей, виробів, механізмів ( виготовлення деталей, машин, механізмів вручну, на верстатах і автоматичних лініях, слюсарні роботи, монтажні і електромонтажні, будівельно-оздоблювальні, роботи по видобутку та переробці промислової сировини, виготовлення харчових продуктів);
  • Обслуговуванням технічних об’єктів ( налагодження та обслуговування устаткування, управління верстатами, машинами, механізмами, транспортними засобами та будівельними машинами);
  • Відновленням ( відновленням та ремонтом технічного устаткування, виробів );
  • Вивченням ( контроль і аналіз якості виробів і механізмів, випробування якості виробів ).
    1. Людина – Людина (Л – Л)

Праця людей цієї групи професій пов’язана  із:

  • Вихованням, навчанням, тренуванням других людей (вихователь ДНЗ, дитячих будинків, викладачі в школах та інших навчальних закладах, майстер виробничого навчання, спортивний тренер);
  • Медичним обслуговуванням людей та доглядом за ними (лікар, зубний технік, медична сестра);
  • Правовою допомогою (суддя, адвокат, юрисконсульт, працівник міліції );
  • Організацією людей, керівництвом та управлінням ними ( адміністратор, менеджер );
  • Вивченням, описом, дослідженням інших людей (соціолог, психолог, журналіст, слідчий ).
  1. Людина – Знакова система (Л – З)

Праця людей цієї групи професій пов’язана  із:

  • Перетворенням, розрахунком, сортуванням (бухгалтер, економіст, працівник пошти);
  • Шифровкою, дешифровко, розпізнаванням символів (стенографіст, радист, лінгвіст, філолог, історик, математик, бібліотекар);
  • Управлінням руху (диспетчер, інспектор ДАІ);
  • Складанням і збереженням документації (нотаріус, архіваріус, діловод);
  • Відновленням, усуненням помилок (коректор, редактор).
    1. Людина – Природа (Л – П )

Праця людей цієї групи професій пов’язана  із:

  • Перетворенням, переробкою (садівник, технолог харчової промисловості);
  • Обслуговуванням, охороною флори і фауни (працівник лісового господарства, квіткар, тваринник, птахівник );
  • Заготівля продуктів, експлуатація природних ресурсів (риболов, лісоруб, агроном, зоотехнік, мисливець);
  • Відновленням, лікуванням (ветеринар, еколог, лісник);
  • Вивченням, описом, розвідуванням (генетик, геолог, ботанік, зоолог, метролог ).
    1. Людина – Художній образ ( Л – Х )

Праця людей цієї групи професій пов’язана  із:

  • Перетворенням, створенням (архітектор, дизайнер, скульптор, модельєр, художник, режисер, композитор);
  • Виконанням, виготовленням виробів за зразком в одиничному екземплярі (диригент, музикант, вокаліст, актор, ювелір, реставратор);
  • Із відтворенням, копіюванням, розмноженням художніх творів (маляр, майстер художнього розпису).

Оновлено 05.01.2017 року